نوشته شده توسط : yasamin

 
 


ثبت-برند
برند سازی و برندینگ از مفاهیم بسیار مورد توجه و کلیدی در کسب و کارهای این روزها است و بسیاری از افراد و شرکت های بزرگ تنها بر اساس برندینگ موفق خود به شهرت و سرمایه زیادی رسیده اند. برند سازی باعث ایجاد شهرت، اعتبار و به دنبال آن فروش و رشد سرمایه بیشتر است و کمتر کسی را می توان شناخت که به دنبال برندینگ شرکت و یا کسب و کار خود نباشد.


اما برای رسیدن به این موفقیت بدون تردید داشتن یک برند حرف اول را خواهد زد. برند تنها یک نقاشی و یا طرح نیست و به دنبال خود انتقال مفهوم و هدفی را دنبال می کند. این برند ها توسط هر فردی به راحتی در قالب حقیقی و حقوقی قابل ثبت هستند و حتی برخی از افراد اقدام به خرید و یا صاحب شدن برندی بصورت قانونی و یا غیر قانونی می کنند.

برند ها همیشه در لبه خطر قرار دارند. یعنی به سادگی می توان نمونه آنها را تولید کرد و حتی به راحتی از اعتبار سایر برند ها برخی از افراد به نفع خودشان با الگو برداری از آنها استفاده می کنند. از این رو سازمان جهانی ثبت برند تحت پروتکل و توافقنامه مادرید که کشورهای زیادی عضو آن هستند قانونی را مصوب کرد که طی آن برند یا علامت تجاری به ثبت برسد و همانند قوانین کپی رایت و قوانین مالکیتی برند به نام فرد حقیقی و یا حقوقی به ثبت برسد تا قابل دفاع باشد و حق هرگونه سو استفاده و برداشت نا درست از حق برند به صورت کپی و یا ساخت نمونه مشابه گرفته شود.

بر همین اساس سازمان مالکیت معنوری ایران نیز این حق را برای دارندگان برند یا علامت تجاری سال ها است که به رسمیت شناخته و بسیاری از صاحبین برند بدون لحظه ای تامل برند خود را ثبت کرده اند.

در نتیجه می توان اینگونه توضیح داد که اصلی ترین و مهم ترین اصل برای برندینگ و یا برند سازی داشتن برندی است که به ثبت رسیده باشد. زیرا برندی که به ثبت نرسیده باشد به راحتی قابل سرقت و سو استفاده است و سرمایه گذاری در راستای رشد و توسعه آن و به شهرت رساندن آن در واقع یک اشتباه تاکتیکی بسیار تاثیر گذار است.

از این دست نمونه ها زیاد است. شاید بتوان برند آدیداس را نمونه بارز این سو استفاده بر شمرد. همه ما به خوبی شاهد رشد نمونه های مشابه و یا کپی برند آدیداس و فروختن جنس تقلبی به نام این شرکت در طول سال های قبل بودیم. موضوعی که هم بر وجهه و اعتبار شرکت آدیداس با آن همه بزرگی و ادعا تاثیرات منفی زیادی گذاشت و هم باعث افت فروش و از دست دادن طیف وسیعی از مشتریان این شرکت شد.

تا جایی که شرکت ادیداس نیز با اثبات برند خود و ثبت آن بصورت بین المللی اجازه دخل و تصرف در برند خودش را از شرکت های متخلف گرفت و توانست سرانجام سر و سامانی به اوضاع آشفته ای که پیدا کرده بود بدهد.

نمونه دیگر این برند ها را خود شما به راحتی می توانید مثال بزنید که در اطراف ما زیاد دیده می شوند.

در جامعه جهانی امروز ثبت برند هم بصورت داخلی و هم بصورت بین المللی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. بنابراین افرادی موفق به برند سازی در حوزه رقابتی خود می شوند که ضمن داشتن یک طرح برند موثر و خاص و منحصر به فرد از برند خود در مقابل تهاجم اشتباهات، خیال پردازی ها و هجمه ها جلوگیری کنند و بتوانند در هر زمان از حقوق آن دفاع کنند.

این افراد خیلی خوب می دانند برندی که حمایت شده باشد و بتواند به برندینگ مورد نظر آنها برسد نه تنها آنها را به سود و اعتبار زیادی می رساند بلکه باعث خواهد شد که خود برند نیز به عنوان یک دارایی ارزشمند و معتبر برای صاحب برند شناخته شود. چرا که امروزه برندهای موفق و شناخته شده با قیمت های بسیار بالایی به فروش می رسند.

حال شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه باید برندی را طراحی کنید که منحصر به فرد باشد و چگونه باید آن را خیلی زود به ثبت برسانید.

طراحی علامت تجاری منحصر به فرد برای کسب و کار خودتان

برای اینکه یک برند منحصر به فرد و خاص برای کسب و کار خود داشته باشید و در حوزه برندینگ بتوانید آن را به خوبی معرفی کنید به راهنمایی های زیر توجه کنید:

برند باید محصول فکر و اندیشه خود شما باشد و بتواند به خوبی خدمت و یا تولید شما را توضیح دهد
برند باید کاملا به حوزه کاری شما مرتبط باشد و باعث تشویش اذهان و فریب مشتریان نشود
برندی که طراحی می کنید نباید کپی و یا مشابه با برند های دیگر حتی در سایر نقاط دنیا باشد.
مراقب باشید که در برند خود از رنگ پرچم ها و نشان های دولتی استفاده نکنید. حتی استفاده از آرم ها و نشان های حکومتی، بین المللی، ملی و کشوری به هر نحو در برند باعث خواهد شد برند شما اعتبار خود را از دست بدهد و یا حتی رد شود مگر اینکه از این سازمان های وابسته مجوزی داشته باشید
برای اینکه برند موفقی داشته باشید بهتر است از نشان جغرافیایی محل خود در برند استفاده کنید.
برند های مشهور و صاحب نام دارای خلاقیت و طرح های ویژه ای هستند که بیشتر پیرو نوآوری هستند.
در برند خود به هیچ عنوان از واژه های توصیفی و تعریفی و خاص استفاده نکنید زیرا ممکن است اصلا ثبت نشود.
در طراحی برند خود اگر کارت بازرگانی ندارید از واژه های لاتین استفاده نکنید
در طرح برند خود به هیچ عنوان از مصادیق غیر اخلاقی و یا مغایر با اخلاق حرفه ای ، شئونات اسلامی و مغایر با عرف استفاده نکنید.
برای برند خود مفهوم سازی کنید. برند باید نشانه هایی از حرف ها و تعهدات شما را به جامعه مشتریان انتقال دهد.
حالا که برند خود را با خصیصه های بالا طراحی کردید باید قبل از هر اقدامی و به منظور اطمینان از قابلیت ثبت آن بدون اینکه سرمایه گذاری انجام داده باشید آن را ثبت کنید. همیشه ممکن است چند سالی برای موفقیت برند خود زمان نیاز داشته باشید اما گاهی نیز تنها در چند ماه موفق به برند سازی حرفه ای خواهید شد. بنابراین بهترین زمان برای ثبت برند همان ابتدای امر است.

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث رد برند شما شود و ممکن است همه تلاش و سختی هایی که متحمل شده اید یک شبه دود هوا شود.

ثبت برند
ثبت برند
برای ثبت برند چه باید بکنیم؟

برای اینکه علامت تجاری خود را ثبت کنید باید در هر جای ایران که هستید مدارک و مستندات خود را برای اداره مالکیت معنوی در تهران ارسال کنید و تنها در تهران می توانید تشکیل پرونده دهید زیرا این اداره شعبه دیگری ندارد.

اما قبل از ورود به تهران باید دو کار بزرگ و عمده را انجام داده باشد.

استعلام ثبت برند
در این مرحله قبل از اینکه هزینه ای انجام دهید با کمک مشاوران خبره حقوقی و از طریق ابزارهایی مانند سایت خود اداره مالکیت معنوری اقدام به استعلام در خصوص امکان سنجی ثبت برند پیشنهادی خود می کنید.

ثبت نام در سایت اداره مالکیت معنوی
به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت متقاضیان در اداره مالکیت معنوی و حذف رفت و آمد های زیاد این اداره اقدام به ایجاد امکان ثبت نام برای ثبت برند بصورت الکترونیکی و یا انلاین نموده است. در این حالت باید متقاضی و یا نماینده حقوقی او بعد از تهیه مدارک و مستندات لازم مانند اظهارنامه ثبت برند اقدام به ثبت نام در این سایت نموده و مدارک و مستندات و نمونه برند را بارگذاری کند.

در مدت ۴۵ روز این درخواست بررسی می شود و سپس چنانچه درخواست ایرادی نداشته باشد برای ارسال مدارک و مستندات و یا حضور در اداره مالکیت معنوی باید اقدام شود.

بهترین حالت این است که حتی برای ثبت نام در سایت اداره به دلیل زمان بر بودن و هزینه بر بوددن مراحل بررسی و غیر قابل عودت بودن هزینه ها با یک مشاور و یا وکیل درجه یک حقوقی مشاوره نمایید و یا این کار را به او واگذار نمایید . اطمینان داشته باشید که هزینه این کار بسیار برای شما کمتر از زمانی خواهد بود که بخواهید مرتبا اصلاحیه بزنید و یا به این اداره رفت و آمد داشته باشید.

در نهایت در صورت تایید مدارک و مستندات برند شما با طی تشریفات قانونی مانند پرداخت هزینه ها، ثبت در دفتر ثبت، دو مرتبه آگهی در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیرالانتشار و … برند به نام شما به ثبت خواهد رسید و یک گواهینامه ۱۰ ساله به نام شما صادر خواهد شد.

این گواهینامه ۱۰ ساله یک مفهوم بیشتر ندارد. صاحب اول و آخر این برند شما هستید و هیچ کس جز شما نمی تواند از این برند بهره برداری کند و در صورت مشاهده این موضوع به راحتی شما می توانید از دست متخلف شکایت کرده و غرامت دریافت کنید.

اکنون این اطمینان وجود دارد که شما به راحتی اقدام به تبلیغات گسترده، صرف هزینه، معرفی برند و نهایتا رسیدن به برندینگ مورد نظر خودتان بدون کوچکترین نگرانی بکنید.

اجازه دهید در این راه حساس و مهم که نقش بسیار زیادی در آینده کسب و کار شما دارد مشاورین حقوقی حرفه ای موسسه حقوقی شما را همراهی نموده و به برند سازی شما کمک کنند. به یاد داشته باشید که مشاورین خبره حوقی بهترین افراد برای کمک به برند سازی شما هستند و فراموش نکنید که برند شناسنامه و شناسه محصولات شما است و اگر به خوبی طراحی و ثبت و نهایتا معرفی نشود نمی تواند تاثیر گذار باشد و برعکس اگر به خوبی برند سازی کنید بدون تردید اثرات آن را در سود های سرشار برای کسب و کار خود خواهید دید.



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


ثبت مادرید به دو روش موافقتنامه های Trips و مادرید انجام می شود که هر یک شامل قوانین خود می شوند.توافقنامه Trips طبق قوانین جهانی WTO انجام می شود.این توافقنامه را بیش از ۱۵۰ کشور امضا کرده و عضو آن شده اند.ثبت برند در این توافقنامه برند را بدون هیچ واسطه ای در سوئیس به ثبت جهانی می رساند.به این معنی که برای ثبت برند این توافقنامه نیازی به ثبت در کشور مبدا نیست.لازم به توضیح است ایران عضو این توافقنامه نمی باشد.
ثبت مادرید و توافقنامه مادرید به این شکل است که شرط ثبت برند به صورت بین المللی در مرحله اول ثبت در کشور مبدا می باشد.جهت عضویت در این سیستم اشخاص باید یک اظهارنامه بین المللی را به اداره مالکیت صنعتی تسلیم کرده و کشورهای مد نظر خود را بین ۸۵ کشوری که عضو مادرید هستند انتخاب و فعالیت خود را در آن کشورها شروع کند تا مورد حمایت های لازم قرار گیرد.
شخص باید تقاضانامه بین المللی خود را به یکی از سه زبان فرانسه ، اسپانیولی و انگلیسی ترجمه کند



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin



ایران دارای هشت منطقه آزاد تجاری به شرح چابهار، قشم، کیش، اروند، انزلی، سلفچگان، ارس و ماکو می باشد.

با توجه به عدم وجود قوانین پیچیده و دست و پاگیر شما می توانید با سهولت بیشتری در این مناطق ثبت شرکت خود را انجام دهید. شما هر نوع شرکتی که در مناطق آزاد به ثبت برسانید و هر نوع شرکتی راه اندازی کنید از معافیت مالیاتی ۲ ساله برخوردار خواهید بود. لازم به ذکر است که اتباع خارجی برای ورود و رفت و آمد به این مناطق نیازی به اخذ ویزا و روادید ندارند. در این مناطق مالکیت خارجی ۱۰۰ درصدی است. و با توجه به مورد ذکر شده می توانید به راحتی سرمایه گذار خارجی جذب کنید. اگر میخواهید جابجایی ارز با سایر مناطق آزاد به راحتی و آزاد داشته باشید ثبت شرکت در مناطق آزاد این امکان را به شما خواهد داد.همچنین از خدمات پولی و ارزی، انعطاف پذیر نیز برخوردار خواهید بود. خدمات بیمه در این مناطق بسیار گسترده می باشد که خود یک مزیت بزرگ است. همچنین معاملات ارزی نیز به سهولت انجام می شود.

فعالیت های بورس واوراق بهادار در این مناطق وجود دارد، همچنین از فعالیت های این مناطق می تواند به بورس نفت و پتروشیمی هم اشاره کرد، با ثبت شرکت در مناطق آزاد برای وارادات ماشین آلات صنعتی با محدودیت های گمرکی مواجه خواهید شد.

روال کار و انجام هر نوع ثبت شرکت، ثبت موسسه، ثبت آثار و ثبت اختراع در مناطق آزاد به آسانی انجام می شود.

همچنین برای صادرات و ترانزیت کالا تشریفات ساده ای نیز وجود دارد. کالاهای مجاز را می توان به راحتی وارد این مناطق نمود.

تفاوت مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری

این دو منطقه با هم تفاوت های بسیاری دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در مناطق ویژه آزاد، معافیت مالیاتی به مدت ۱۵ تا ۲۰ سال لحاظ می شود. اما در مناطق ویژه قوانین مالیاتی دقیقا شبیه به داخل کشور است.

فروش کالا به صورت خرده فروشی در مناطق ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی امکان دارد اما در مناطق آزاد هم خارجی ها و هم ایرانی ها می توانند این کار را انجام دهند.

نکته بعدی در مورد روادید اتباع خارجی است. برای این مورد، در مناطق ویژه باید طبق قوانین داخل کشور امور انجام شوند اما، برای مناطق آزاد قوانین خاص خود را دارند و از قوانین داخل ایران پیروی نمی کنند.

حال با آگاهی از این موارد و مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد، جهت هرگونه مشاوره تخصصی می توانید از کارشناسان ثبت راهنمایی دریافت کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


ثبت لوگو یا همان نشان تجاری با هدف ایجاد وجهه و تمایز بین خدمات یک شرکت با شرکت دیگر و یک شخص حقیقی با شخصیت های حقیقی دیگر به کار میرود و به عنوان ابزاری برای معرفی شدن محصولات یک شرکت به کار می رود.
لوگو یا برند مطابق با قانون تجارت ایران الزاما نباید به ثبت برسد ولی در صورتیکه به ثبت برسد باید توسط دولت برای حفظ حقوق و مالکیت آن برای فرد ثبت کننده و مالک برند حمایت شود.
به دلیل رقابت زیاد در موضوعات مختلف اقتصادی و تجاری در بین انواع شرکت های داخلی و خارجی ، بهتر است برند یا لوگو به ثبت برسد تا فرد یا افرادی از منافع و اعتبار آن به نفع خود و ضرر صاحب برند استفاده نکنند.
برای ثبت لوگو مراحل زیر دنبال شود:
مراحل ثبت لوگو
برای ثبت لوگو باید مراحل قانونی به درستی دنبال شود. بهتر است تمامی این مراحل با نظر و دیدگاه مشاورین متخصص در موسسه حقوقی دنبال شود تا جلوی هزینه های اضافی و دوباره کاری ها گرفته شود. متقاضی ثبت لوگو باید مدارکی که در ادامه توضیح داده خواهد شد را تهیه و سپس طبق روال زیر موضوع ثبت لوگو را دنبال کند.
در مرحله اول ، ورود و ثبت نام در سایت مالکیت معنوی و در قسمت ثبت علائم تجاری
.
در هنگام ورود اطلاعات در سایت اداره مالکیت معنوی به موارد زیر دقت نظر داشته باشید:
اطلاعات فرد حقیقی و یا حقوقی که قرار است مالک لوگو باشد را باید وارد کنید.
در قسمتی باید اطلاعات وکیل و یا نماینده شرکت را وارد نمایید که به دلیل نیاز برای ارسال رمز و ابلاغیه های احتمالی به او می باشد.
طبقه کالا و خدمات باید به دقت انتخاب و متناسب با موضوع شرکت شما باشد. البته بعدا امکان تغییر این طبقات خواهد بود.
در صورتیکه در قسمت ورود مدارک نیاز دارید مورد دیگری را هم بارگذاری کنید باید در قسمت ضمائم اختیاری این مدارک بارگذاری شود.
هزینه های ثبت برند یا لوگو را باید اینترنتی پرداخت نمایید. بنابراین داشتن رمز دوم الزامی است.
در انتها فرایند ثبت نام لوگو در سایت برای شما اطلاعات پیامک و همچنین کد پیگیری و شماره ثبت برند ارسال و نمایش داده می شود. آن را یادداشت و ذخیره کنید تا در مراحل بعدی بتوانید از ان استفاده کنید.
زمان بررسی درخواست شما برای ثبت لوگو حدودا سه ماه از ورود اظهار نامه ممکن است به طول انجامد. البته این زمان حداکثری است. نهایتا باید با تایید درخواست شما تشکیل پرونده انجام شود که بهتر است وکلای حقوقی موسسه حقوقی ما این کار را برای شما انجام دهند.
ثبت نهایی نیازمند پرداخت هزینه های نهایی و همچنین اگهی های ثبت برند می باشد. پس از اولین انتشار اگهی لوگو در روزنامه رسمی دادگستری و روزنامه ای کثیر الانتشار زمانی یک ماه به برند داده می شود. اگر در این مدت فردی ادعا و شکایتی برای برند و لوگو شما نداشت گواهینامه ثبت برند برای شما به مدت ۱۰ سال صادر خواهد شد.
پس از آن در حدود دو هفته بعد آگهی شما باید برای برند در روزنامه رسمی صادر شود. بعد از ده روز کاری با ارائه نسخه کپی تقاضای اولیه ثبت لوگو و روزنامه اول و دوم باید برای صدور پروانه ده ساله ثبت لوگو اقدام شود. این فرایند هم ممکن است دو تا سه روز زمان نیاز داشته باشد.
چه اشخاصی ممکن است در خصوص ثبت لوگو شما معترض شوند؟
سه دسته از افراد ممکن است لوگو شما را مورد اعتراض قرار دهند:
افرادی که برند و یا لوگو شما دقیقا مشابه و کپی از برند انها باشد
افرادی که لوگو یا برند شما شباهت زیادی با لوگو انها داشته باشد و ممکن باشد موجبات تداخل برند شما با مشتریان او را فراهم نموده و اعتبار برند او از دست برود
افرادی که مدعی مالکیت برند شما را دارند و معتقدند که برند قبلا توسط انها مورد استفاده بوده و یا کلا طرح برند از انها بوده و در واقع طرح به سرقت رفته باشد.
وجود نقص در پرونده لوگو
اگر نقصی در درخواست و پرونده شما برای ثبت لوگو دیده شود باید مطابق با راهنمایی و مشاروه کارشناسان حقوقی این مشکلات مرتفع شود و موارد اطلاع رسانی شود. این کار باید در زمان تعیین شده خود اداره مالکیت معنوی انجام پذیرد در غیر اینصورت اگر زمان از دست برود و یا در کل اظهارنامه ثبت لوگو رد شود امکان پیگیری دیگر نخواهد بود و باید مجددا و با رفع اشکالات ارائه شده برای ثبت لوگو اقدام شود.
مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری

یک نسخه کپی از آگهی تاسیس ، هر نوع تغییرات مانند تغییر نام ، آدرس و تغییر مدیر عامل و همچنین روزنامه تاسیس به همراه درج تغییرات
یک نسخه کپی از مجوز های شرکت شامل پروانه بهره برداری و جواز تاسیس
کپی کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت
کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت
ارائه یک نمونه از علامت تجاری مورد تقاضاد در ابعاد ۱۰*۱۰
مهر شرکت
اشخاص حقیقی
کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
کپی جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت
کپی کارت بازرگانی به نام متقاضی
یک نمونه از علامت تجاری مورد درخواست در ابعاد ۱۰*۱۰



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


ثبت سازمان مردم نهاد به نوعی سازمان هایی مردمی هستند که گاها جنبش و یا گروه و جمعیت نیز نامیده می شوند و هدف اصلی تشکیل این سازمان ها یا نهاد ها رسیدگی به خواسته ها و نیازهای مردمی بخصوص در قبال دولت می باشد.


سازمان مردم نهاد که به نام سمن نیز نامیده می شود و با حروف NGO شناخته می شود در رسته و یا تشکیلات دولتی ثبت نمی شوند و به نوعی سازمان غیر دولتی محسوب می شوند. دلیل اصلی شکل گیری این نوع سازمان ها بصورت غیر دولتی این است که بتوانند بدون جانب داری و در راستای تحقق اهداف اصلی شکل گیری سازمان که دفاع از منافع قشر خاصی و یا عامی از مردم می باشد اقدام نمایند.

بنا بر این توصیفات و توضیحات یک سازمان مردم نهاد سازمانی غیر دولتی است که برای دفاع از خواست ها و نیاز های مردم مانند موضوعات شغلی، معیشتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تجاری، مذهبی، محیط زیستی، علمی و بسیاری دیگر از موضوعات شکل می گیرد.

سازمان های مردم نهاد در کشورهای توسعه یافته بسیار قدرتمند تر حضور دارند و به همین دلیل از این سازمان ها اغلب به عنوان عناصری در راستای بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و یا بسیاری از موضوعات دیگر عنوان می شود زیرا بصورت نظامند و بر اساس قواعد و قوانین ساختار یافته و مشخص و توسط افراد متخصص عموما این موضوعات دسته بندی و پیگری می شود و به همین دلیل نه تنها قانونمند است بلکه وجهه معتبرتر و محکم تری هم دارد.

بصورت کلی سازمان مردم نهاد را باید واسطه ای بین مردم عادی یک جامعه خاص و یا عام با دولت باید دانست که می تواند حتی حرف و یا خواسته کوچکترین عضو سازمان را در آن جامعه به شرط مقبول بودن آن توسط سایر اعضا به گوش دولت و یا حتی خود جامعه و حتی سایر مردم رسانده و به منظور تحقق آن سلسله مراتب عملیاتی تعریف شده و شناخته شده در بین خود سازمان بر اساس اساسنامه سازمان را دنبال می کنند.

ثبت سازمان مردم نهاد
طبیعی است که سازمان های مردم نهاد یا سازمان سمن نوعی سازمان غیر انتفاعی باید باشد که منافع فرد در آن مطرح نیست و هدف شکل گیری آن رساندن منافع مادی و غیر مادی به اعضا عضو سازمان نمی باشد.

معمولا این نوع سازمان ها به بودجه زیادی نیاز ندارند اما تامین بودجه مورد نیاز آنها در هر ابعاد و اندازه ای معمولا از راه کمک های مردمی و یا با استفاده از حمایت های سازمان های دولتی و غیر دولتی تامین می شود .

بصورت کلی می توان اهداف ثبت سازمان مردم نهاد یا سمن را مواردی چون :
دستیابی به تعادل اجتماعی
تشویق مشارکت و کثرت گرایی در یک جامعه
تلاش برای ایجاد حق آزادی انجمن ها
کمک به بالا رفتن بازدهی مردمی و منابع انسانی و حتی مالی
ایجاد ساختار مشخص برای پیگیری خواسته های مردمی
توجه به خواسته های گروهی بر فردی
و بسیاری دیگر از عوامل باید دانست.

در چه حوزه هایی می توان اقدام به ثبت سازمان مردم نهاد کرد؟
سازمان سمن یا مردم نهاد را می تواند در طیف وسیعی از موضوعات ثبت کرد اما باید تمامی این موضوعات در یکی از تخصص های زیر خلاصه شده باشد:

امور فرهنگی، امور اجتماعی، امور زنان، امور کودکان، محیط زیست و منابع طبیعی، عمران و آبادانی، حقوق شهروندی، امور جوانان، امور نیازمندان و خیره، امور ایثارگران، حفظ صلح، دارو و درمان و پزشکی بیماران، دفاع مقدس، امور خانواده، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رفاه اجتماعی و ارتقا مهارت های اجتماعی، حقوق شهروندی، ترویج فرهنگ و ارش های اسلامی، امور هنری، بهداشت و درمان، بهداشت محیط، زیر ساخت های بهداشت و درمان، امداد و نجات، توسعه و بهبود بهداشت عمومی، حفظ میراث گردشگری و فرهنگی، سازمان های بین المللی ، انجن های دوستی، امور مهاجرین، امور جهانی و بین المللی، فناوری های نوین تعامل با مراکز علمی، فناوری و اطلاعات، کمک به عمران و آبادانی، کمک به وحدت ملی و انسجام ملی، امور اقوام و اقلیت ها، امور ورزشی، امور مرتبط با زیر ساخت های توسعه کشور، توسعه سرمایه انسانی و اقتصادی

 

چه افرادی می توانند عضو سازمان مردن نهاد شوند؟

بصورت کلی در تعریف سازمان سمن یا سازمان مردم نهاد تنها به افرادی اجازه مشارکت و عضویت در این نوع سازمان ها داده شده است که شرایط زیر را داشته باشند:

داشتن حداقل سن قانونی یعنی ۱۸ سال تمام
داشتن تابعیت ایرانی
حداقل دو نفر از اعضا باید در موضوع سازمان دارای تخصص مرتبط باشند.
نداشتن سوء پیشینه کیفری
نداشتن عضویت در گروه ها و سازمان های ضد انقلابی و یا سازمان هایی که دادگاه انقلاب آنها را غیر قانونی نامیده است
ثبت سازمان مردم نهاد
برای ثبت سازمان مردم نهاد باید ابتدا موضوع فعالیت سازمان و یا گروه تعیین شود. یعنی اینکه دقیقا مشخص شود هدف از تشکیل این سازمان پیگیری و دنبال کردن کدام نوع از خواسته یا خواسته ها می باشد. برای ثبت سازمان مردم نهاد باید حداقل ۹ نفر به عنوان عضو تعیین شوند که از این ۹ نفر حداقل دو نفر باید دارای تجربه و دانش لازم در تخصص سازمان باشند.
ضمن اینکه سایر ۹ نفر سازمان باید حداقل ۱۸ سال تمام را داشته باشند و از نظر شرایط ذهنی و سوابق فعالیتی نیز دارای شرایط احراز باشند. برای این کار باید فرم تقاضانامه ای تکمیل شود و بعدا با دریافت مجوز از نهاد مربوطه که در موضوع سازمان مشخص شده است به همراه مدارکی که در ادامه توضیح داده خواهد شد این تقاضانامه را به دبیرخانه هیئت نظارت بر تشکل های غیر دولتی تحویل دهند.

در این مرحله درخواست توسط هیئت نظارت بر تشکل های غیر دولتی ظرف چند روز کاری بررسی خواهد شد و ضمنا باید توسط مراجع ذی صلاح نیز تایید شود. بعد از بررسی هیئت و تایید مراجع برای فعالیت سازمان مردم نهاد یک پروانه و یا مجوز صادر می شود و به همراه معرفی نامه ای برای ثبت این سازمان و یا سمن متقاضی به سازمان ثبت اسناد کشور معرفی می شود.

این سازمان نیز همانن بسیاری از شرکت ها نیاز به اساسنامه دارد و باید بعد از دریافت پروانه کار مطابق با اساسنامه فعالیت شود در غیر این صورت سازمان دچار تخلف شده است.

ضمن اینکه بعد از اینکه متقاضی معرفی نامه را به سازمان اسناد و املاک تحویل داد باید به همراه آن اساسنامه، صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و صورتجلسه هیئت مدریه منتخب و البته مجوز سازمان مربوطه را نیز تحویل دهد. از دیگر مدارک مورد نیاز مدارک شناسایی موسسین و یا اعضا شامل کپی کارت ملی و کپی شناسنامه و گواهی عدم سو پیشینه اعضا می باشد.

بعد از اینکه سازمان مردم نهاد در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید باید موضوع سازمان سمن در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیر الانتشار به انتخاب خود اعضا آگهی یا چاپ شود و پس از آن سازمان مردم نهاد می تواند بر اساس اساسنامه تنظیم شده و تحویل شده اقدام نماید.

در نظر داشته باشید که سازمان های مردم نهاد نوعی سازمان محلی و یا نهایتا استانی هستند و به همین دلیل باید در فرمانداری و یا استانداری مراحل ثبت سازمان مردم نهاد دنبال شود.
مدارک مورد نیاز برای ثبت سازمان مردم نهاد
ارائه فرم مشخصات فرردی اعضا
کپی شناسنامه و کارت ملی اعضا
سه قطعه عکس ۴*۳ از هر نفر عضو
اساسنامه ای که امضا همه اعضا را داشته باشد در سه نسخه
صورتجلسه مجمع عمومی موسسین با امضا همه اعضا
صورتجلسه هیئت مدیره سازمان با امضا همه اعضا
گواهی عدم سو پیشینه اعضا
مدارک تحصیلی و یا ورقه تاییدیه اشتغال به تحصیل اعضا
مجوز سازمان مربوطه
وکالتنامه احتمالی وکیل
به یاد داشته باشید که ثبت سازمان مردم نهاد یا سازمان سمن (NGO ) هم توسط نماینده اعضا و هم توسط وکیل قانونی این اعضا امکان پذیر است اما بصورت کلی انجام کار توسط وکلای خبره هم باعث کاهش هزینه های ثبت و هم قانونی تر و حرفه ای تر شدن موضوع ثبت سازمان مردم نهاد خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


برای کسب اطلاعات درباره ثبت شرکت در باوی تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. شهرستان باوی به مرکزیت ملاثانی که در استان خوزستان قرار دارد دارای دو بخش مرکزی و ویس است. باوی در سال 1389 به شهرستان تبدیل شد و طبق آمار گیری های انجام شده جمعیت آن بیش از 81000 نفر گزارش شده است.

مزایای ثبت شرکت در باوی
شرکت در مزایدات و مناقصات
شرکت در مزایدات و مناقصات تنها زمانی امکان پذیر است که شرکت خود را به ثبت رسانده باشید. شرکت در مزایدات و مناقصات در پیشرفت و سود آوری برای شرکت بسیار موثر است.

برخورداری از وام و تسهیلات ویژه
هنگامی که شما به عنوان یک شرکت و تجارت به ثبت رسیده برای اخذ وام و برخورداری از منابع مالی وارد بانک می شوید، کارکنان بانک به شما اعتماد بیشتری دارند و همینطور به راحتی می توانید از وام های در نظر گرفته شده برای کسب و کار ها بهره مند شوید. علاوه بر این سرمایه گذاران نیز برای سرمایه گذاری های خود، به کسانی که کسب و کار آن ها دارای هویت است، نسبت به یک شخص حقیقی اعتماد بیشتری دارند. در نتیجه با به ثبت رساندن شرکت، از حمایت های مالی زیادی برخوردار خواهید شد.

محافظت از نام و برند شرکت
با به ثبت رساندن شرکت خود، شخص دیگری نمی تواند از نام شرکت شما استفاده کند و یا آن را به ثبت برساند در نتیجه مالکیت آن نام و برند به شما داده می شود. با مثالی ساده به توضیح کامل این مسئله می پردازیم:

فرض کنید که شما شرکت خود را ثبت نکرده اید و شرکتی دیگر نیز همزمان با شما، با نام شرکت شما فعالیت می کند. در این صورت با این سوال مواجه می شویم که مشتری باید به کدام شرکت اعتماد کند؟

مصنویت قانونی
از دیگر مزایای ثبت شرکت قرار گرفتن در سایه ی حمایت های دولتی و قانون تجارت است. همچنین در هنگام زیان شرکت، شما به تنهایی در برابر قروض شرکت مسئول نخواهید بود.

 

انواع ثبت شرکت در باوی
شرکت سهامی عام
شرکت سهامی خاص
شرکت با مسئولیت محدود
شرکت تضامنی
شرکت نسبی
شرکت مختلط سهامی
شرکت مختلط غیر سهامی
شرکت تعاونی
ثبت شرکت سهامی خاص در باوی
شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی حتی اگر در آن امور بازرگانی انجام نشود. برای تشکیل شرکت سهامی خاص حداقل به 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس اصلی و علی البدل نیاز است. در این نوع شرکت ها تمامی سرمایه منحصرا توسط موسسین شرکت تامین می شود و سرمایه به بخش های کوچکی به نام سهام تقسیم می شوند. حداقل سرمایه اولیه برای شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال است. حداقل 35% از سرمایه نیز باید در حساب شرکت در حال تاسیس به صورت غیر قابل برداشت سپرده گذاری شود. همچنین سهامداران به میزان سهامشان در شرکت مسئولیت بر عهده دارند.

نکاتی که در شرکت سهامی خاص باید به آن توجه شود این است که:

بازرسان نباید با سهامداران و مدیران نسبت فامیلی داشته باشند.
مدیران باید از میان سهامداران انتخاب شوند.
عبارت “شرکت سهامی خاص” قبل و یا بعد از نام شرکت باید ذکر شود.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در باوی
تکمیل دو نسخه از اظهارنامه
تکمیل دو نسخه از اساسنامه
ارائه دو از نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
ارائه کپی شناسنامه برابر اصل شده کلیه اعضای هیات مدیره، سهامداران و بازرسان
ارائه کپی کارت ملی برابر اصل شده کلیه اعضای هیئت مدیره، سهامداران و بازرسین
ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده (در سربرگ شرکت) و همچنین کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی، اگر اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران از میان اشخاص حقوقی باشند.
اگر سهامدار خارجی در شرکت باشد، برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برابر اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی الزامی است.
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تمامی اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسان شرکت
ارائه اصل و یا کپی برابر اصل وکالتنامه .
ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه در صورتی که یکی از سهامداران دارای اهلیت نباشد.
ارئه گواهی پرداخت حق الثبت
ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% از سرمایه شرکت به حساب شرکت در حال تاسیس
ثبت شرکت با مسئولیت محدود در باوی
شرکت با مسئولیت محدود برای انجام امور تجاری تشکیل می شود. تعداد افراد تشکیل دهنده شرکت با مسئولیت محدود حداقل دو نفر است. حداقل سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است. سرمایه در این نوع شرکت ها به سهام تقسیم نمی شود و همه شرکا تنها به میزان سرمایه ای که به شرکت آورده اند در برابر دیون و تعهدات شرکت مسئول هستند. در شرکت با مسئولیت محدود انتخاب بازرس اختیاری است و همچنین مدیر عامل می تواند خارج از شرکا انتخاب شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در باوی
ارائه دو برگ از تقاضا نامه شرکت با مسئولیت محدود
ارائه دو برگ از شرکت نامه
ارائه دو جلد از اساسنامه
ارائه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسان و همچنین ارائه دو نسخه از صورت جلسه هیات مدیره
ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی همه شرکا، اعضا هیات مدیره، مدیران
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت
ارائه مجوز در صورت نیاز



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


در دنیای رقابت امروزه ثبت شرکت در هیرمند بسیار رواج پیدا کرده است.

به این منظور ما نیز در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

شهرستان هیرمند در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

دارای مرکز دوست محمد می باشد.جمعیتی معادل 74273 نفر تا سال 1385 را دارد.

مردم شهرستان هیرمند عموماً به زبان فارسی با گویش سیستانی تکلم می کنند بیشینه مردم شهرستان هیرمند شیعه اند و مردم مهاجر بلوچ شهرستان اهل تسنن می‌باشند. ن شهرستان دارای چندین بازارچه مرزی است که میلک مهمترین بازارچه در میان آنهاست. در این شهرستان عده‌ای خاص در مرز فعالیت می‌کنند و مردم عادی هیچگونه نقشی در بازاریابی و کارآفرینی در مرز ندارند. این شهر با داشتن منطقه ی مرزی گردشگران زیادی را جذب خود می کنند و این مورد تاثیر بالایی در کسب و کار شما خواهد داشت.

ثبت شرکت در هیرمند

شرایط ثبت شرکت
وجود شرکا:
در مرحله ی اول برای تاسیس شرکت تان لازم است تا حداقل دو شریک داشته باشید.

قانون برای حداکثر شرکا محدودیتی تعیین نکرده است اما وجود دو شریک الزامی است.

 

همکاری کردن شریک ها:
شریک های شما باید با تمایل کامل با شما همکاری نمایند این همکاری به صورت خرید سهام از شرکت و حضور در جلسه ها صورت میگیرد.

 

خرید سرمایه:
لازم است تا چند شریک در شرکت داشته باشید آنها از شرکت شما به صورت تقدی یا غیرنقدی از سهام بخرند.

 

انجام فعالیت تجاری:
انجام و اشتغال به فعالیت های تجاری نیز برای ثبت شرکت شما لازم است و از شرط های مهم آن به حساب می آید.

 

تقسیم کردن سود و زیان شرکت:
از ابتدای فعالیت تان باید نحوه ی تقسیم سود و زیان بدست آمده از شرکت تان را مشخص کنید و به صورت کاملا مساوی تقسیم کنید یعنی یک شریک به همان میزان که سود می برد در زیان نیز سهیم باشد. تعیین این مهم بر عهده اساسنامه شرکت است.

انتخاب نام شرکت
نام شرکت یکی از مراحل ثبت شرکت است که نیازمند دقت بالایی است.

اداره ثبت شرکتها نام درخواستی شما را به بقیه شرکت های موجود بررسی می کند که نام مشابه شرکت دیگری را انتخاب نکرده باشید. شما باید 5 نام که مربوط به فعالیت شرکت تان است انتخاب کنید تا آنها مطابق قوانین و مقررات یکی از آنها را برای شما تایید نمایند اما باید دقت داشته باشید نام های انتخابی شما فارسی باشید و از 5 حروف بیشتر نباشد تا بتوانید آن را تایید نمایید.سعی کنید نام که انتخاب می کنید متناسب با موضوع تجاری شرکت تان باشد .

مزایای ثبت شرکت:
یک شرکت زمانی تاسیس می شود که دو یا چند نفر برای رسیدن به یک هدف مشترک و سوددهی بیشتر تصمیم به فعالیت اقتصادی بگیرند حال اگر این افراد اقدام به ثبت شرکت شان کنند سوددهی بیشتر و مزایای زیادتری را بدست خواهند کرد.یکی از مهمترین مزایای ثبت شرکت شخصیت حقوقی بخشیدن به کسب و کار و تجارت شما خواهد بود که باعث افزایش مشتری و کسب درآمد بیشتر برای شما خواهد بود همچنین در صورت بروز ورشکستگی مشکلی برای افراد شرکت پیش نخواهد آمد اما اگر در این موقعیت شرکت ها به ثبت نرسیده باشد باید افراد شرکت بسته به سهم خود اقدام به پرداخت بدهی های شرکت کنند.

با ثبت شرکت مسئولیت و کارهای هر فرد در شرکت به صورت کاملا شفاف مشخص خواهد شد.

انجام فعالیت ها ی شرکت به صورت قانونی نیز از مزیت های دیگر ثبت شرکت به حساب می آید.

به راحتی می توانید در مزایده ها و مناقصات شرکت نمایید و توان با سایر کشور ها مبادلات تجاری داشت.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


شاید فرایند ثبت شرکت از نظر شما بسیار ساده باشد اما این پروسه پیچیدگی های خاص خود را دارد که شما را مجبور می کنده که به دنبال بهترین موسسه ثبت شرکت باشید.

بهترین موسسه ثبت شرکت
موسسه ثبت شرکت آگاه مفتخر است که تمامی خدمات ثبت انواع شرکت در ایران و کشورهای همسایه، ثبت علامت تجاری، دریافت کارت بازرگانی، ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی، دریافت کد اقتصادی، اخذ جواز تاسیس و سایر خدمات حقوقی و ثبتی را برای شما با هزینه به صرفه و در بازه زمانی کوتاه که می توان اصطلاح ” فوری ” بر آن نهاد، انجام دهد.

اگر تصمیم دارید شرکت یا تغییرات شرکت خود را ثبت کنید، به اطلاعاتی در زمینه انواع شرکت های قابل ثبت در ایران احتیاج دارید که آگاه ثبت و تیم مجرب این مجموعه از صفر تا صد کار همراه شماست و کلیه اطلاعات را رایگان در اختیار شما قرار می دهد و هر سوالی که داشته باشید پاسخگوی شماست.

سعی و تلاش ثبت شرکت و ثبت برند آگاه بر این است که به بهترین نحو ممکن و البته ” متفاوت ” خدمت رسانی کند.

بهترین موسسه ثبت شرکت
بهترین موسسه ثبت شرکت

چرا موسسه ثبت شرکت آگاه؟
موسسه آگاه با داشتن سابقه ی بسیار در زمینه های ثبتی و مشاوره دریافت انواع گواهینامه و مجوزهای اداری و استانداردها و هر نوع ایزو، جزو امین ترین و وفادار ترین موسسه های مجری ثبت شرکت در کشور است و تا به بحال موفق شده با عنایت خداوند بزرگ پابرجا بماند. ما همواره به اهدافمان وفاداریم.

موسسه آگاه در سال اول تاسیس مانند نهال بود اما امروز تبدیل به یک درخت تنومد شده است که این قدرت را مدیون تجربه و سوابق همکارانی است که در تیم ثبت آگاه همکاری می کنند.

شفافیت در خدمات آگاه ثبت
هدف موسسه آگاه ثبت، همواره تعهد در زمانبندی انجام امور، صداقت در مشاوره و راهنمایی به مشتریان و رضایت مشتریان بوده است. کلیه مشاوره های داده شده از این مجموعه کاملا واضح و شفاف است. هزینه های بیان شده به شما کاملا دقیق است و کلیه موارد با جزییات کامل در قرارداد های شما ذکر می شود.

در آگاه ثبت برای مطلع شدن از فرایند کاری خود نیازی به مراجعه حضوری نیست
از آنجایی که حجم مخاطبین ما از طیف های مختلف در زمینه های گوناگون مانند ثبت شرکت، ثبت برند، کارت بازرگانی و… بسیار است و همه مشتریان تمایل به پیگیری مستمر روال پیشرفت کارشان دارند قطعا برقراری جلسه های حضوری برای همه در اسرع وقت و پاسخگویی حضوری مستمر راحت نیست و برای این مسئله کارشناسان کارآزموده بخش انفورماتیک موسسه آگاه در این سایت شرایطی را فراهم کردند که اکثر خدمات ما به شکل مطلوبی و بدون نیاز به حضور شما در محل موسسه انجام شود. از طریق چت آنلاین و تماس تلفنی می توانید درجریان پیشرفت کاری خود باشید.

اما در صورتی که به هر دلیلی تمایل دارید که حضورا تشریف بیاورید، با افتحار در محل موسسه پذیرای شما خواهیم بود و لذت نوشیدن چای یا قهوه در کنار شما را تجربه خواهیم کرد.

کلیه خدمات آگاه ثبت
ثبت انواع شرکت های با مسئولیت محدود، سهامی خاص، با دریافت مجوزهای ثبتی
ثبت نام کارت بازرگانی و اخذ آن
ثبت اتحادیه، سندیکا، انجمن های صنفی وکانون و تنظیم صورت جلسات مجامع
ثبت برند فارسی و لاتین، طراحی لوگو و علامت تجاری
ثبت شرکت خارجی در ایران با امتیاز های مخصوص و ثبت نمایندگی
دریافت کد اقتصادی
ثبت شرکت ایرانی در خارج با امتیاز های مخصوص وثبت نمایندگی
اخذ کلیه جواز تاسیس
ثبت شرکت مهندسی و پیمانکاری ثبت شرکت پیمان کاری و دریافت مجوزهای خاص تا رتبه بندی
ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی
ثبت شرکت انفورماتیکی و دریافت مجوزهای خاص تا رتبه بندی
ثبت شرکت دانش بنیان با امتیاز پانزده سال معافیت بیمه .
مالیات و گمرک و تسهیلات ویژه و وام بانکی کم بهره.
ثبت موسسات خدماتی، فرهنگی ورزشی، فرهنگی دیجیتال، آموزشی و تحقیقاتی با مجوزخاص.
ثبت شرکت تعاونی چند منظوره تولیدی و توزیعی
قوانین ثبت شرکت



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 

 


صورتجلسات و آگهی ها
جهت ورود اطلاعات صورتجلسه تغییرات شرکت ابتدا باید اطلاعات ذیل را پر نمایید. در صورت نیاز می توانید با کارشناسان ما در ثبت 20 تماس حاصل فرمایید :

اطلاعات شرکت

اگر شناسه ملی شرکت خود را در اختیار دارید آن را در قسمت مربوطه وارد و کلید «گام بعدی» را کلیک نمایید.

در صورتی که شناسه ملی شرکت را در اختیار ندارید می توانید با استفاده شماره ثبت و انتخاب نوع شرکت به مرحله بعد بروید.

۱- شماره ثبت شرکت: شماره ای که هنگام ثبت به شرکت اختصاص داده شده است. این شماره در صورتجلسه تاسیس و اساسنامه شرکت موجود است و می توانید به آن مراجعه نمایید.

۲- نوع شرکت: در این قسمت باید نوع شرکت خود را وارد نمایید به عنوان مثال شرکت سهامی خاص، با مسئولیت محدود، نسبی، تضامنی یا غیره می تواند باشد.

اطلاعات جلسه

در صفحه بعدی ابتدا نوع صورتجلسه که به عنوان مثال می تواند مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و غیره باشد تعیین می شود. توجه داشته باشید که نوع صورتجلسه بر اساس نوع شرکت متفاوت است بنابراین اگر شرکت سهامی خاص باشد نوع صورتجلسات آن با صورتجلسات شرکت با مسئولیت محدود متفاوت خواهد بود. آنچه در نوع صورتجلسه مشاهده می نمایید صورتجلساتی است که با توجه به نوع شرکت می توانید انتخاب کنید.

نصاب جلسه نیز مشخص می نماید که جلسه با حضور تمامی اعضا تشکیل شده یا اکثریت اعضا حضور دشته اند که در این حالت نیز باید آیتم مورد نظر مشخص شود.

نام و نام خانوادگی، شماره ملی و شماره همراه متقاضی جهت اطلاع رسانی و دسترسی در مواقع خاص نیز باید در این قسمت وارد شود.

همچنین «سمت متقاضی» که نشان می دهد شخص درخواست کننده اصیل است یا وکیل.

در این قسمت باید تاریخ جلسه ای که برگزار شده است مشخص شود.

ساعت شروع و خاتمه جلسه نیز در قسمت های مربوطه وارد می شود. ذکر این نکته ضروری است که تقدم و تاخر ساعات جلسات را در صورتی که چند جلسه در یک روز تشکیل شده باشد رعایت فرمایید.

در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.در این مرحله نیز می توان با کلیک بر روی کلید «پذیرش موقت» شماره دسترسی ۱۹ رقمی دریافت نمایید.

نام و نام خانوادگی و سمت امضاء کننده دفتر باید مشخص شود. همچنین «وضعیت توکیل امضا کننده» نشان می دهد که حق توکیل اعطا شده است یا خیر.

تصمیمات جلسه

در این صفحه تصمیماتی که که در جلسه اتخاذ شده وارد می شود. لازم به ذکر است تصمیماتی که نمایش داده می شود بر اساس نوع صورتجلسه متغیر است. بنابراین اگر تصمیم جلسه در فهرست مورد نظر وجود نداشته باشد ممکن است که شما مجاز به اتخاذ چنین تصمیمی در این نوع جلسه نباشید. ابتدا با کلیک بر روی کلید از فهرست نوع تصمیم، تصمیم مورد نظر را انتخاب نموده سپس کلید «افزودن تصمیم جلسه» را کلیک می نماییم. اگر در یک جلسه چند تصمیم اتخاذ شده باشد که باید در یک صورتجلسه گنجانده شود، از فهرست نوع تصمیم انتخاب نموده و کلید «افزودن تصمیم جلسه» را مجدداً کلیک می نماییم. برای حذف یک تصمیم بر روی کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.

اگر در موضوع جلسه شما تغییر نام وجود داشته باشد پس از کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه «نام-های درخواستی» می رود و در غیر این صورت به صفحه «اشخاص جلسه» منتقل می شود.

نام های درخواستی

در ابتدا «اولویت» را مشخص می نماییم. یعنی به ترتیب اسامی که مدنظر است پیشنهاد داده می شود. ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که اگر اولویت های بالاتر مورد قبول باشد به اولویت های بعدی ترتیب اثر داده نمی شود. سپس در فیلد «نام درخواستی» اسم مورد نظر تایپ می شود. در قسمت «توضیحات متقاضی» اگر شرح یا توضیح اضافه لازم بود می توان اضافه نمود. پس از آن با کلیک بر روی کلید «ثبت نام» اسم پیشنهادی خود را اضافه می نمایید. تعداد اسامی پیشنهادی نباید از ۵ اسم بیشتر باشد. برای حذف یک اسم بر روی کلید «حذف» کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.

اشخاص جلسه

در این مرحله باید اعضایی که در جلسه حضور دارند و سمت هر یک را مشخص نمایید. ممکن است شخصی به عنوان وکیل یا نماینده یک نفر دیگر در جلسه حضور داشته باشد. همچنین اگر شخصی صرفاً به عنوان سهامدار شرکت داشته باشد این عنوان انتخاب می شود. اما توجه نمایید که اگر شخصی سمتی در جلسه دارد، به عنوان مثال رئیس یا منشی جلسه است و جزء سهامداران نیز محسوب می شود باید سمتی که در جلسه دارد انتخاب شود. در این صفحه باید «نوع شخص»، «نام شخص»، «نام خانوادگی شخص»، «شماره ملی» و «نام پدر» باید ورود اطلاعات شود.گزینه ای به نام «تابعیت شخص» وجود دارد. در این گزینه دو انتخاب وجود دارد اولی «ایرانی» و دومی «غیر ایرانی» است. اگر گزینه ایرانی انتخاب شود باید حتماً شماره ملی شخص وارد شود و در صورتی که غیر ایرانی انتخاب شود باید «شماره گذرنامه» ورود اطلاعات شود. اگر نوع شخص، شخص حقوقی باشد نیز «نام شخص»، «شناسه ملی»، و «شماره ثبت» اجباری است.

سمت اشخاص جلسه

در این صفحه سمت اشخاص جلسه معین می شود. ابتدا «اشخاص جلسه» را از افرادی که قبلاً وارد کرده ایم انتخاب می شود. سپس «سمت در شرکت» نیز از فهرست مربوطه انتخاب می شود. بعد از آن «سمت در جلسه» انتخاب می شود.

ارتباط اشخاص جلسه

اگر سمت شخص در جلسه «نماینده سهام دار» یا «وکیل سهام دار» باشد در این صفحه وارد می شود. در این بخش ابتدا «نماینده/وکیل» انتخاب می شود. این فیلد بر اساس آنچه قبلاً وارد شده است انتخاب می شود. سپس «نوع نمایندگی» مانند وکیل، وصی، قیم یا غیره را از فهرست انتخاب می کنیم. پس از آن «نماینده شده/موکل» یعنی کسی که این شخص وکیل او شده است انتخاب می شود. در انتها کلید «ثبت ارتباط شخص» را کلیک می کنیم. اگر بخواهیم اطلاعات وارد شده را پاک کنیم از کلید «حذف ارتباط شخص» استفاده می نماییم. اگر بخواهیم تغییری در اطلاعات ایجاد کنیم بر روی صفحه کلید «مشاهده» را کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.

مدارک مورد نیاز

در این صفحه بنا به تصمیماتی که انتخاب شده و نوع صورتجلسه مدارکی را که متقاضی باید ارائه نماید را به صورت خودکار نشان می دهد. در سمت راست فرم گزینه ای به نام «تایید مدارک مورد نیاز» وجود دارد که باید تیک بخورد. در واقع با زدن این تیک متقاضی تایید می نماید که مدارک مورد نیاز را مطالعه نموده ونسبت به تهیه و ارائه انها اقدام می نماید.در انتها با کلیک بر روی کلید مرحله بعدی به صفحه بعد می رویم.

متن صورتجلسه

در این صفحه باید متن صورتجلسه تایپ شود. برای جلوگیری از اتلاف وقت می توانید از متون پیش فرضی که در سامانه تعبیه شده است استفاده نمایید. این متون بر اساس آنچه در تصمیمات انتخاب شده است تغییر می کند. برای این کار باید کلید «دریافت متن پیشنهادی رایانه» را کلیک نماییم. همچنین این متون کاملاً قابل تغییر است و قابلیت کپی و الصاق نیز دارد. در این مرحله و پس از تکمیل صورتجلسه کلید «پذیرش نهایی» را کلیک می کنیم.

پذیرش نهایی

وقتی اطلاعات صورتجلسه به طور کامل و با دقت توسط متقاضی وارد رایانه شد، جهت ارسال صورتجلسه مکانیزه به ثبت شرکت ها، متقاضی باید را کلیلک کند.پس از کلیک برروی این دکمه رایانه “تاییدیه پذیرش” را به متقاضی نشان می دهد که متقاضی باید به دقت آن را مطالعه کرده و بر اساس آن عمل کند.در ضمن متقاضی هر زمان نیاز داشت می تواند مجددا تاییدیه پذیرش را با کلیک بر روی چاپ مشاهده کند.



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 


جهت ورود اطلاعات صورتجلسه تغییرات شرکت ابتدا باید اطلاعات ذیل را پر نمایید. در صورت نیاز می توانید با کارشناسان ما در ثبت 20 تماس حاصل فرمایید :

اطلاعات شرکت

اگر شناسه ملی شرکت خود را در اختیار دارید آن را در قسمت مربوطه وارد و کلید «گام بعدی» را کلیک نمایید.

در صورتی که شناسه ملی شرکت را در اختیار ندارید می توانید با استفاده شماره ثبت و انتخاب نوع شرکت به مرحله بعد بروید.

۱- شماره ثبت شرکت: شماره ای که هنگام ثبت به شرکت اختصاص داده شده است. این شماره در صورتجلسه تاسیس و اساسنامه شرکت موجود است و می توانید به آن مراجعه نمایید.

۲- نوع شرکت: در این قسمت باید نوع شرکت خود را وارد نمایید به عنوان مثال شرکت سهامی خاص، با مسئولیت محدود، نسبی، تضامنی یا غیره می تواند باشد.

اطلاعات جلسه

در صفحه بعدی ابتدا نوع صورتجلسه که به عنوان مثال می تواند مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و غیره باشد تعیین می شود. توجه داشته باشید که نوع صورتجلسه بر اساس نوع شرکت متفاوت است بنابراین اگر شرکت سهامی خاص باشد نوع صورتجلسات آن با صورتجلسات شرکت با مسئولیت محدود متفاوت خواهد بود. آنچه در نوع صورتجلسه مشاهده می نمایید صورتجلساتی است که با توجه به نوع شرکت می توانید انتخاب کنید.

نصاب جلسه نیز مشخص می نماید که جلسه با حضور تمامی اعضا تشکیل شده یا اکثریت اعضا حضور دشته اند که در این حالت نیز باید آیتم مورد نظر مشخص شود.

نام و نام خانوادگی، شماره ملی و شماره همراه متقاضی جهت اطلاع رسانی و دسترسی در مواقع خاص نیز باید در این قسمت وارد شود.

همچنین «سمت متقاضی» که نشان می دهد شخص درخواست کننده اصیل است یا وکیل.

در این قسمت باید تاریخ جلسه ای که برگزار شده است مشخص شود.

ساعت شروع و خاتمه جلسه نیز در قسمت های مربوطه وارد می شود. ذکر این نکته ضروری است که تقدم و تاخر ساعات جلسات را در صورتی که چند جلسه در یک روز تشکیل شده باشد رعایت فرمایید.

در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.در این مرحله نیز می توان با کلیک بر روی کلید «پذیرش موقت» شماره دسترسی ۱۹ رقمی دریافت نمایید.

نام و نام خانوادگی و سمت امضاء کننده دفتر باید مشخص شود. همچنین «وضعیت توکیل امضا کننده» نشان می دهد که حق توکیل اعطا شده است یا خیر.

تصمیمات جلسه

در این صفحه تصمیماتی که که در جلسه اتخاذ شده وارد می شود. لازم به ذکر است تصمیماتی که نمایش داده می شود بر اساس نوع صورتجلسه متغیر است. بنابراین اگر تصمیم جلسه در فهرست مورد نظر وجود نداشته باشد ممکن است که شما مجاز به اتخاذ چنین تصمیمی در این نوع جلسه نباشید. ابتدا با کلیک بر روی کلید از فهرست نوع تصمیم، تصمیم مورد نظر را انتخاب نموده سپس کلید «افزودن تصمیم جلسه» را کلیک می نماییم. اگر در یک جلسه چند تصمیم اتخاذ شده باشد که باید در یک صورتجلسه گنجانده شود، از فهرست نوع تصمیم انتخاب نموده و کلید «افزودن تصمیم جلسه» را مجدداً کلیک می نماییم. برای حذف یک تصمیم بر روی کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.

اگر در موضوع جلسه شما تغییر نام وجود داشته باشد پس از کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه «نام-های درخواستی» می رود و در غیر این صورت به صفحه «اشخاص جلسه» منتقل می شود.

نام های درخواستی

در ابتدا «اولویت» را مشخص می نماییم. یعنی به ترتیب اسامی که مدنظر است پیشنهاد داده می شود. ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که اگر اولویت های بالاتر مورد قبول باشد به اولویت های بعدی ترتیب اثر داده نمی شود. سپس در فیلد «نام درخواستی» اسم مورد نظر تایپ می شود. در قسمت «توضیحات متقاضی» اگر شرح یا توضیح اضافه لازم بود می توان اضافه نمود. پس از آن با کلیک بر روی کلید «ثبت نام» اسم پیشنهادی خود را اضافه می نمایید. تعداد اسامی پیشنهادی نباید از ۵ اسم بیشتر باشد. برای حذف یک اسم بر روی کلید «حذف» کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.

اشخاص جلسه

در این مرحله باید اعضایی که در جلسه حضور دارند و سمت هر یک را مشخص نمایید. ممکن است شخصی به عنوان وکیل یا نماینده یک نفر دیگر در جلسه حضور داشته باشد. همچنین اگر شخصی صرفاً به عنوان سهامدار شرکت داشته باشد این عنوان انتخاب می شود. اما توجه نمایید که اگر شخصی سمتی در جلسه دارد، به عنوان مثال رئیس یا منشی جلسه است و جزء سهامداران نیز محسوب می شود باید سمتی که در جلسه دارد انتخاب شود. در این صفحه باید «نوع شخص»، «نام شخص»، «نام خانوادگی شخص»، «شماره ملی» و «نام پدر» باید ورود اطلاعات شود.گزینه ای به نام «تابعیت شخص» وجود دارد. در این گزینه دو انتخاب وجود دارد اولی «ایرانی» و دومی «غیر ایرانی» است. اگر گزینه ایرانی انتخاب شود باید حتماً شماره ملی شخص وارد شود و در صورتی که غیر ایرانی انتخاب شود باید «شماره گذرنامه» ورود اطلاعات شود. اگر نوع شخص، شخص حقوقی باشد نیز «نام شخص»، «شناسه ملی»، و «شماره ثبت» اجباری است.

سمت اشخاص جلسه

در این صفحه سمت اشخاص جلسه معین می شود. ابتدا «اشخاص جلسه» را از افرادی که قبلاً وارد کرده ایم انتخاب می شود. سپس «سمت در شرکت» نیز از فهرست مربوطه انتخاب می شود. بعد از آن «سمت در جلسه» انتخاب می شود.

ارتباط اشخاص جلسه

اگر سمت شخص در جلسه «نماینده سهام دار» یا «وکیل سهام دار» باشد در این صفحه وارد می شود. در این بخش ابتدا «نماینده/وکیل» انتخاب می شود. این فیلد بر اساس آنچه قبلاً وارد شده است انتخاب می شود. سپس «نوع نمایندگی» مانند وکیل، وصی، قیم یا غیره را از فهرست انتخاب می کنیم. پس از آن «نماینده شده/موکل» یعنی کسی که این شخص وکیل او شده است انتخاب می شود. در انتها کلید «ثبت ارتباط شخص» را کلیک می کنیم. اگر بخواهیم اطلاعات وارد شده را پاک کنیم از کلید «حذف ارتباط شخص» استفاده می نماییم. اگر بخواهیم تغییری در اطلاعات ایجاد کنیم بر روی صفحه کلید «مشاهده» را کلیک می نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید «گام بعدی» به صفحه بعد می رویم.

مدارک مورد نیاز

در این صفحه بنا به تصمیماتی که انتخاب شده و نوع صورتجلسه مدارکی را که متقاضی باید ارائه نماید را به صورت خودکار نشان می دهد. در سمت راست فرم گزینه ای به نام «تایید مدارک مورد نیاز» وجود دارد که باید تیک بخورد. در واقع با زدن این تیک متقاضی تایید می نماید که مدارک مورد نیاز را مطالعه نموده ونسبت به تهیه و ارائه انها اقدام می نماید.در انتها با کلیک بر روی کلید مرحله بعدی به صفحه بعد می رویم.

متن صورتجلسه

در این صفحه باید متن صورتجلسه تایپ شود. برای جلوگیری از اتلاف وقت می توانید از متون پیش فرضی که در سامانه تعبیه شده است استفاده نمایید. این متون بر اساس آنچه در تصمیمات انتخاب شده است تغییر می کند. برای این کار باید کلید «دریافت متن پیشنهادی رایانه» را کلیک نماییم. همچنین این متون کاملاً قابل تغییر است و قابلیت کپی و الصاق نیز دارد. در این مرحله و پس از تکمیل صورتجلسه کلید «پذیرش نهایی» را کلیک می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()